با شبکه های اجتماعی ، در بازاریابی و فروش موفق باشیم

در سالهای اخیر بیشتر از 2.8 میلیارد نفر از مردم ، توسط بازاریابی شبکه های اجتماعی ، موفق به معرفی کسب و کار(مشاغل) خود شده اند.

در سال 2015 ، فیس بوک اعلام کرد که بیشتر از 50 میلیون کسب و کار از این رسانه ، برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند.

بنابراین اجازه دهید تا به اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم ، به بخش کوچکی از این دنیای بزرگ که می تواند در توسعه کسب و کار شما راه گشا باشد .

1 - ارسال پست در زمانهای مختلف

شاید کمی سخت به نظر برسد ، اما شما باید از شبکه های اجتماعی خود برای شناخت مخاطبانتان و علایق ایشان استفاده کنید . شما می توانید با استفاده از آنالیز نرم افزارهای موجود ، که در تمامی شبکه های اجتماعی در دسترس است ، اینگونه بررسی ها را انجام دهید . سپس می توانید تصمیم بگیرید که چند بار در روز باید پست یا پستهایی را برای مخاطبانتان با اشتراک بگذارید .

2 - با مشتریان خود تعامل کنید

اگر مشتری (یا یک مشتری بالقوه) در مورد پست شما ، صفحه کسب و کار شما یا تصویر لوگوی برند شما نظر دهد شما باید پاسخگوی نظر ایشان باشید . شما باید تا حد امکان پاسخگو و در تعامل با مشتریانتان باشید .

3 - به اشتراک گذاری عکس شما و کارمندانتان در محل کار

عکس های واقعی شما و کارمندانتان در محل کار ، تصویری از کسب و کار شما به مشتریانتان نشان می دهد. اینکه مشتریان خود را دعوت می کنید تا از طریق شبکه های اجتماعی نیم نگاهی به زندگی حرفه ای شما و کسب و کارتان بیاندازند ، برای مشتری شما خوشایند است ، زیرا نشان می دهید که مایل به شفاف سازی هستید .

4 - اشتراک گذاری عکس های خود به همراه مشتریان

از نظر بازاریابی ، شبکه های اجتماعی عظیمی مانند اینستاگرام زمینه های بسیار مفیدی برای کسب و کار فراهم نموده اند. به اشتراک گذاری عکس های خود به همراه مشتریان در طول قرار کاری یا پس از آن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید .

با انجام این کار نه تنها نشان می دهید که چه میزان حرفه ای هستید ، بلکه مشتریانتان نیز با رضایتمندی از کار شما حاضر به اشتراک گذاری تصاویرشان در صفحه کسب و کار شما شده اند .

اگر مشتریان شما با اشتراک گذاری تصاویرشان احساس راحتی می کنند ، بسیار تائید می کنیم که تصاویرشان را به اشتراک بگذارید .

5 - مشتریان خود را خسته نکنید

ارسال پست های زیاد در یک روز ، راه کار مناسبی در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیست .

اشتراک گذاری مقالات مرتبط به کسب و کارتان ، عکسهایی از مشتریانتان و به اشتراک گذاری تصاویری از تحلیل هایی مرتبط به کسب و کار شما که از منابع و وبسایت های دیگر (با ذکر منبع) به دست آمده است ، می تواند روش مناسبی برای جلب توجه مشتریان شما و حفظ مشتریانتان در شبکه های اجتماعی باشد .

6 - وابسته به یک شبکه اجتماعی نباشید

عضویت و فعالیت در یک یا 2 شبکه اجتماعی ، ریسک بزرگی برای کسب و کار شماست زیرا این امکان وجود دارد که شما جمع کثیری از مخاطبان خود را از دست بدهید.

بهترین ها را به نسبت موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خود انتخاب کنید. فرصت بی نظیری است تا با مخاطبان بسیاری از طریق شبکه های اجتماعی مختلف ارتباط برقرار کنید .

7 - از سرویس های نوبت دهی و رزرو آنلاین بهره گیرید

گاهی لازم است به جای تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی ، به فکر بستر (پلتفرم) کاری مناسب بر پایه وب باشید . یادتان باشد در هر کسب و کاری که باشید برای ارائه خدمات خود به مشتریان ، باید بهترین و ساده ترین راه را انتخاب کنید . هر چه مشتریان شما دغدغه زمان و مکان کمتر داشته باشند ، شما موفق تر خواهید بود .

در دنیای امروزی که دسترسی به اینترنت مهیاست ، برای برطرف کردن فاصله زمانی و مکانی با مشتریانتان و برای ایجاد تعاملات مفید تر ، می توانید از پلتفرم های ارائه خدمات نوبت دهی و رزرو آنلاین مانند "رزروِب" استفاده کنید .

8 - فراموش نکنید که چرا شروع کردید !

بازاریابی و معرفی کسب و کار / مشاغل خود در شبکه های اجتماعی ممکن است شروعی خنده دار به نظر برسد . اما این را به یاد داشته باشید با چه هدفی کسب و کارتان را آغاز کردید.

یادآوری این امر و جذب مشتری به شیوه اثرگذار امروزی ، و اینکه چگونه شبکه های اجتماعی می توانند به کسب و کارتان کمک کنند ، آغاز یک موفقیت در حرفه شما است .