۴ روش برای بهبود ارتباط با مشتریان توسط نوبت دهی آنلاین

زمانی که مشتریان به کسب و کار شما مراجعه می کنند ، انتظار یک تجربه خارق العاده از شما دارند. در دنیای دیجیتال امروز ، برای تعاملات اقتصادی با مشتریان ، نه تنها باید برخوردی کاملا مناسب و محترمانه داشته باشید همچنین باید به این موضوع توجه کنید که فرآیند استفاده از خدمات شما تا چه اندازه راحت و خودکار است .

چرا این موضوع قابل اهمیت است ؟ بررسی های انجام شده نشان می دهد که حدود 86 درصد از مشتریان در صورت دریافت خدمات با کیفیت تر حاضر هستند پول بیشتری پرداخت کنند. همچنین این تحقیقات نشان می دهد که داشتن تجربه عالی از نحوه ارائه خدمات ، عامل مهمی در انتخاب شما توسط مشتری به حساب می آید که حتی به قیمت و نوع خدمات شما ارجعیت دارد. به بیان دیگر نمی توانید ارائه خدمات با کیفیت را نادیده بگیرید .

این چالش که همواره مشتریان شما در حال افزایش باشند برای همه وجود دارد . بسیاری از کسب و کارها از تکنولوژی هایی استفاده میکنند که بتوانند به صورت خودکار و 24 ساعته و در هفت روز هفته به مشتریان خود خدمات ارائه کنند اما هنوز راه مناسبی برای ترکیب تکنولوژی و ارائه خدمات توسط نیروی انسانی پیدا نکردند. پس به یک سوال تکراری برمی گردیم : بهترین راه افزایش ارتباط با مشتری ، زمانی که از ابزارهای خودکار استفاده می کنیم چیست ؟

ارتباط با مشتری در یک جهان خودکار(اتوماتیک)

از دهه های گذشته تا به امروز ، ارتباط مشتریان با کسب و کارها (مشاغل) و بالعکس ، از طریق تماس تلفنی انجام میگرفته است . هر چند با افزایش محبوبیت تجارت الکترونیک نسبت به شیوه های قدیمی و بنا به دلیل افزایش درخواست مشتریان پر مشغله در جهان مدرن امروزی ، تکنیک ها و روش های ارتباط با مشتریان مشمول بازنگری شده است .

در نتیجه در جهت بهبود ارائه خدمات ، امکان تخصیص پلتفرمی راحت و بی دغدغه به مشتری برای انتخاب خدمات و زمان مورد نظر ، می تواند به مشتریان خدماتی در سطحی بالاتر از تعاملات شخصی ارائه دهد .

سیستم نوبت دهی آنلاین : یک مزیت برای مشارکت مشتری

یکی از ابزارهای خود یاوری (self-service) مورد علاقه در بین مشتریان ، تقویم یا سیستم نوبت دهی آنلاین است .

اینطور فرض می کنیم ، مشتریان به جای تماس تلفنی با کسب و کار مورد نظرشان برای دریافت نوبت یا قرار ملاقات ، تغییر زمان نوبت یا لغو نوبت ، خودشان این امکان را داشته باشند تا با استفاده از کامپیوتر و موبایل در هر جا و مکان ، تعیین نوبت برای خدمات مورد نظرشان را ، شخصا برنامه ریزی کنند .

در نگاه اول به نظر می رسد که ارائه یک سیستم زمانبندی آنلاین حتی باعث ایجاد فاصله بیشتر بین شما و مشتری های شما می شود. اما در واقع ، خلاف این موضوع صحت دارد .

در ادامه به مزیت سیستم نوبت دهی آنلاین (زمانبندی آنلاین) در ارتباط با مشتریانتان اشاره خواهد شد.

1 - سیستم نوبت دهی آنلاین سریع تر است

نوبت گرفتن یا گرفتن قرار ملاقات به شیوه قدیمی می تواند برای مشتری ها پیچیده باشد .چرا ؟

مشتری موظف است تا در طول ساعات اداری با مسئول نوبت دهی از طریق تلفن تماس بگیرد . این سوال ها پیش می آید ، برای گرفتن نوبت یا قرار ملاقات برای خدمت مورد نظر چقدر زمان صرف می شود ؟

از ابتدای فرآیند اگر نگاهی دقیق تر بیاندازیم ، روند دریافت نوبت تلفنی اینگونه خواهد بود :

  1. تماس با کسب و کار مورد نظر در طول ساعات اداری (ساعات کاری)
  2. مشغول بودن خط و احیانا اگر مرکز صاحب چندین خط تماس باشد ، منتظر ماندن پای خط تلفن تا صحبت مسئول نوبت دهی با فرد قبلی در خط دیگر تمام شود .
  3. درخواست نوبت در زمان مورد نظر
  4. چک کردن و زیر و رو کردن تقویم برای یافتن وقت خالی توسط مسئول نوبت دهی و …..

بخش جالب تر این فرآیند اینجاست که اگر مشتری احتیاج داشته باشد تا قرار ملاقات یا نوبتش را جابجا کند(تغییر دهد) یا لغو کند ، کل این فرآیند دوباره تکرار می شود.

هر چند که تماس شخصی و گفتگو با یک نیروی انسانی ممکن است جالب باشد ولی به بیان ساده تر نمی تواند استیصال به وجود آمده و از دست رفتن زمان را که طی رزرو تلفنی ایجاد شده است ، جبران نماید.

2 - سیستم نوبت دهی آنلاین آسایش به همراه می آورد

مشتریان خود را مطلع کنید که می توانند قرارهای ملاقات و نوبت هایشان را در هر زمان که برایشان مناسب است رزرو کنند ، یعنی چه زمانی که منتظر فرزندانشان پشت درب مدرسه هستند ، یا در حال استراحت در محل کار ، یا زمانی که ناگهان به خاطر می آورند باید قرار ملاقاتی را رزرو می کردند که در لیست کارهای روزانه شان بوده و در طول روز فراموش کرده اند .

اگر مشتریان شما بتوانند صفحه نوبت دهی و رزرو شما را به سرعت ببینند و تاریخ و ساعتی که مناسبشان هست را انتخاب کنند ، ارتباط آنها با کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می دهید ، یکی از آسانترین کارها برای مشتریان شما می شود و نه از استرس آورترین ها .

3 - سیستم نوبت دهی آنلاین مشتری را توانمند می سازد

دریافت نوبت به صورت آنلاین به مشتری این امکان را می دهد که سرویس / خدمات مورد نیازش ، سرویس دهندگان و دیگر گزینه های پیش رویش را به همراه تاریخ و زمان مورد نظرش انتخاب کند .

مشتریان شما این امکان را خواهند داشت که تجربه رزرو آنلاین و بدون اجبار را داشته باشند و قدردان این تجربه راحت و ارزشمند خواهند بود .

4 - سیستم نوبت دهی آنلاین خطاهای انسانی را کاهش می هد

تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که حتی زبده ترین کارمندان هم می توانند در زمان تعامل با مشتری هنگام ثبت نوبت اشتباه کنند . یک اشتباه تایپی یا نفهمیدن درخواست مشتری می تواند منجر به ثبت رزرو سرویس اشتباه توسط کارمند شما شود . نتیجه ؟

مشتریان آزرده خاطر و یا سرویس دهندگانی که زمان و خدماتشان کمتر و یا بیشتر از حد معمول رزرو شده است .

امکان رزرو آنلاین توسط مشتریان ، به طور چشمگیری پتانسیل خطا را در روند ثبت رزرو / نوبت کاهش می دهد .

نتیجه گیری

رضایتمندی مشتریان شما خواهد بود که منجر به شهرت برند شما می شود ، یک روند صعودی با شرایط برنده - برنده برای شما و مشتریان شما