انتخاب نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین مناسب

بسیاری از صاحبان مشاغل از اهمیت به کارگیری نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین مطلع هستند ، صرف نظر از نوع کسب و کاری که اداره می کنند.

اگر شما این مطلب را می خوانید ، احتمالا شنیده اید که در کشورهای پیشرفته حدود ۹۰ درصد از مشتریان ترجیح می دهند به راحتی و به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو کنند. با توجه به این که کشور ما در حال توسعه است ، به طور یقین این نیاز برای مشتریان شما هم به زودی به این عدد میرسد.

در حقیقت تا سال ۲۰۲۰ تخمین زده می شود که ۶۴ درصد مردم ، بصورت آنلاین قرار های خود را مدیریت می کند.

نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین به کسب و کارها این امکان را میدهد که در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته امکان رزرو وقت را به مشتریان بدهند.

نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین تعداد رزروهای شما را افزایش می دهد ، مشتریان شما را راضی نگه می دارد و کسب و کار شما را به خوبی اداره می کند.

این نرم افزار بسیاری از کارهای تکراری و زمانگیر را از رزرو آنلاین تا ارسال تائیدیه رزرو و ارسال پیام های یادآوری اتوماتیک میکند و کسب و کار را به صورت موثرتری به گردش در می آورد. کسب و کارها فقط با استفاده از نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین میتوانند به قله ی موفقیت برسند و به صورت هوشمندانه ای مدیریت شوند.

بعد از صحبت درباره ی لزوم استفاده از نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین اولین سوالی که پیش می آید این است : کسب و کارها چگونه باید بهترین نرم افزار را برای خود انتخاب کنند ؟ زمانی که از بهترین نرم افزار صحبت می کنیم باید توجه کرد که نرم افزار هم از دیدگاه طراحی بیرونی(صفحه رزرو مشتریان) و هم از دیدگاه طراحی داخلی(پنل مدیریتی) باید بهترین کارآیی را داشته باشد. یک نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین فقط برای دریافت آنلاین رزرو مشتریان طراحی نشده است .این نرم افزار باید کارهای بیشتری مانند مدیریت مشتریان و خودکار سازی روال ها را انجام دهد .

به خاطر داشته باشید که کسب و کارها نیاز ندارند تا هزینه ی زیادی برای این گونه نرم افزارها پرداخت کنند. نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین به صورت خارق العاده ای هزینه ی صرف شده را با ارائه ارزش های بسیار زیاد برمیگرداند ، هرچند که این هزینه ها اندک باشند .

در زیر به بعضی از ویژگی های کلیدی که اینگونه نرم افزار ها باید داشته باشند اشاره میکنیم :

۱- راحتی در استفاده از پنل مدیریتی

راحتی در استفاده مهم ترین ویژگی نیست ولی یکی از ویژگیهای اساسی است که باید حتما به آن توجه شود. نرم افزار باید برای مشتریان و برای کارکنان به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی با آن کار کنند.

۲- صفحه رزرو ساده برای مشتریان

زمانی که مشتریان بالقوه وارد صفحه رزرو شما می شوند ، سادگی و سرعت بسیار اهمیت دارد.(مراحل رزرو) زمانی که مشتری وارد صفحه رزرو میشود در واقع راه رزرو کردن خدمات و پرداخت هزینه آن را تا نیمه آمده است. پروسه ی رزرو کردن و پرداخت باید ساده و سریع باشد. زمانی که پروسه ی رزرو پیچیده یا طولانی باشد مشتری صفحه رزرو را ترک می کند و تبدیل به مشتری دائمی شما نمی شود. صفحه رزرو علاوه بر سادگی باید واکنش گرا(به این معنی که در تمامی دستگاه ها مانند تلفن همراه و تبلت به زیبایی نمایش داده شود ) باشد. به طور خلاصه صفحه رزرو باید مشخصات زیر را داشته باشد :

  • ساده و سریع باشد
  • طراحی حرفه ای و زیبا داشته باشد
  • طراحی واکنش گرا داشته باشد

۳- خودکار سازی

ویژگی اصلی نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین ، خودکار کردن پروسه های زمانبر و تکراری رزرو نوبت است . یک نرم افزار باید عملیاتی مانند ارسال پیام(پیامک و ایمیل) یادآوری و تائیدیه رزرو و اطلاع به مدیریت در هنگام رزرو جدید را حتما داشته باشد. این عملیات به صورت خودکار بسیاری از فرآیندهای شما را انجام میدهند و کسب و کار شما به صورت خودکار به کار خود ادامه میدهد.

۴ - هماهنگ با تلفن های همراه

با توجه به رشد استفاده از تلفن همراه برای اتصال به اینترنت ، نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین باید کاملا با تلفن های همراه همخوانی داشته باشد و به جز صفحه رزرو مشتریان ، پنل مدیریتی هم باید از طریق تلفن همراه به راحتی قابل مشاهده باشد. مشتریان علاقه دارند تا در زمانهای خالی اقدام به رزرو نوبت از طریق تلفن همراه خود کنند . همچنین مدیریت کسب و کار به دلیل اینکه همواره تلفن همراه را کنار خود دارد ترجیح می دهد تا رزروهای جدید و لیست مشتریان را از طریق تلفن همراه مشاهده کند. همچنین مدیریت کسب و کار باید از هر مکانی و هر زمانی بتواند لیست رزروها را مشاهده کند و به این دلیل نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین باید به صورت آنلاین و ابری باشد.

۵- گزارشات جامع ،صدور فاکتور و مدیریت مشتریان

گزارشات این امکان را به کسب و کارها میدهد تا بتوانند میزان موفقیت خود را در جذب و نگهداری مشتریان بسنجند. همچنین با مشاهده گزارشات فاکتورها از میزان درآمد و جزئیات آن مطلع شوند. مدیریت مشتریان باید این امکان را به کسب و کارها بدهد که به راحتی مشتریان خود را راضی نگهدارند و آنها ترغیب به مراجعه ی مجدد کنند . یک نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین باید گزارشات جامع و امکان مدیریت مشتریان را ارائه کند .

۶- خدمات پشتیبانی

این که یک نرم افزار ویژگی های بالا را داشته باشد به این معنی نیست که نرم افزار مناسبی برای شماست . پشتیبانی فنی نرم افزار یکی از ویژگی های مهمی است که باید به آن توجه کنید . پشتیبانی فنی برای زمانی که برای اولین بار قصد استفاده از نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین را دارید، بسیار ضروری است . تیم پشتیبانی باید به شما برای راه اندازی کمک کنند و به صورت شبانه روزی جوابگوی مشکلات و سوالات شما باشند .در بعضی موارد ممکن است شما نیاز به اختصاصی سازی سیستم داشته باشید و تیم پشتیبانی باید به سرعت نیازهای شما را مرتفع کنند.

۷ - ابزار و ارتباط با سیستمهای دیگر

تمام مواردی که در بالا ذکر شد ، از ویژگی هایی هستند که هر سیستم نوبت دهی و رزرو آنلاین باید داشته باشد. در کنار این ویژگی ها اگر نرم افزار بعضی امکانات دیگر هم داشته باشد می تواند شرایط بهتری برای شما فراهم کند. برای مثال امکان ارتباط نرم افزار با وبسایت شما می تواند قابلیت بسیار جالبی باشد .که مشتریان از طریق وبسایت خودتان خدمات را رزرو کنند. یا امکان رزرو از طریق ربات تلگرام که میتواند بسیار کاربردی و جالب توجه باشد.

سخن آخر

نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که یک کسب و کار می تواند داشته باشد . رزروِب به عنوان جامع ترین نرم افزار نوبت دهی و رزروآنلاین کشور با داشتن ویژگی های منحصر به فرد ، این نرم افزار را به کسب و کارها ارائه می کند.برای ثبت نام رایگان اینجا کلیک کنید.